Hoe stom is het om een jongen te zijn?

Het was een van de Grote Vragen die voorbijkwam tijdens de workshop filosofie van Stine Jensen. Maar er was ook een lijstje met antwoorden, waar je zoveel mogelijk vragen bij moest bedenken. Want vragen, dat doe je nooit genoeg: daar word je hartstikke slim van. Dus op het antwoord: "het liefst alleen!" luidt de vraag: "Hoe ga je het liefst naar het toilet?".....!

De workshop werd gegeven in het kader van het Weekend van de Wetenschap, het podium van de toekomst. Elk jaar kun je het eerste weekend van oktober backstage bij bedrijven, universiteiten, musea en instellingen om live wetenschap en technologie te beleven. Overal in Nederland kom je dan wetenschappers “in het wild” tegen. Ze duiken op bij musea en wetenschapscentra om antwoord te geven op allerlei vragen van hun vakgebied. Psychologie, paleontologie, filosofie of wiskunde, er zit vast iets voor je tussen.

Bedankt Stine Jensen en alle anderen van PopUpwetenschapper en Museumlab voor de ontzettend leuke workshop!

Weekend van de Wetenschap gemist? Jammer! Kijk op de site voor alle informatie.