Werk in uitvoering voor zaal BOS

De komende tijd wordt er gewerkt op de tweede verdieping, rondom de zaal Uitsterven. Het achterste gedeelte van de trein wordt afgebroken (het voorste deel blijft!!). Alles om plaats te maken voor de nieuwe tentoonstelling BOS (opening eind september). De zaal Uitsterven is gewoon open, maar u kunt te maken krijgen met wat (geluids-) overlast.

BOS: vanaf eind september
Maar er komt wel iets geweldigs voor terug: BOS!
De jongste leerlingen (4-8 jaar) krijgen daarmee ook hun eigen ontdek- en onderzoeksplek in het museum- en wat voor één. BOS (Beleef Ontdek Samen)heeft alles te maken met de vier seizoenen- zoveel zelfs dat de zaal vier keer per jaar met het jaargetijde mee verandert. Uniek in de museumwereld!

Met inzet van hun zintuigen, nieuwsgierigheid en fantasie kunnen de kleintjes BOOM (een virtuele boom) helpen groeien. Daarvoor doen ze kleine feelgood opdrachten die aansluiten bij hun interesse of wat hen prikkelt op dat moment. In de knusse zaal vol mooie materialen en technische hoogstandjes kunnen ze experimenteren ( door hun hele lijf te bewegen kunnen ze bijvoorbeeld het landschap beïnvloeden in een enorme digitale vloerprojectie!), samenwerken om opdrachtjes op te lossen en al hun zintuigen aan het werk zetten om de sfeer van het seizoen op te snuiven.

De jongste bezoekers (groep 1 en 2) ervaren het seizoen vooral met hun zintuigen en hun hele lijf. Daarnaast kunnen de oudere kinderen (groep 3 en 4) ook samen aan de slag en dingen ontdekken met echte materialen uit de natuur.