Het museum gaat weer open!

De deuren van Natuurmuseum Brabant gaan woensdag 24 juni weer open! We kunnen niet wachten om iedereen weer veilig te kunnen ontvangen. Zin om snel langs te komen? Boek dan vanaf nu je tickets online via deze site en kies je datum en tijdslot. Let op: van tevoren een ticket kopen is verplicht, spontaan naar het museum komen kan voorlopig nog niet.

Aangepaste route en overal handgel
Natuurmuseum Brabant heeft er alles aan gedaan om voor een veilig en volledig museumbezoek te kunnen zorgen: de veiligheid van onze bezoekers en medewerkers staat voorop.

Alle zalen in het museum zijn geopend. BOS (Beleef Ontdek Samen) is al helemaal in zomerse sferen, passend bij de temperatuur van deze week. Sommige onderdelen zijn buiten gebruik gesteld, zodat er voldoende afstand kan worden gehouden of vanwege de hygiëne (zoals opdrachten met brilletjes of rietjes bijvoorbeeld).

Er is een vaste aangepaste route (eenrichtingsverkeer), een aparte in- en uitgang, er zijn plexiglas schermen en desinfectiezuilen. In de zalen mogen minder bezoekers tegelijkertijd aanwezig zijn, er gelden andere regels in het museumcafé en op het terras en het gebruik van de lift is beperkt. De route is duidelijk aangegeven in het museum.

Winkel op een ander plekje: VVV verlaat tijdelijk de Spoorlaan
De heropening van het museum betekende een behoorlijke aanpassing qua route in het pand: de winkel moest worden verplaatst en de uitgang gaat via de Potviszaal. Dat is allemaal mede gerealiseerd dankzij inspanningen van de gemeente Tilburg en de VVV.
Om het museum te bezoeken, is het volgens de richtlijnen verplicht om van tevoren te reserveren, plus het achterlaten van persoonsgegevens voor eventueel contactonderzoek. Zo kan het maximale aantal bezoekers in de gaten gehouden worden. Door deze maatregel kon de VVV, die ook in het pand zit, geen “spontane” bezoekers meer ontvangen; zij mochten niet open op de locatie aan de Spoorlaan en hebben het pand daarom tijdelijk verlaten. De VVV is voorlopig tijdens openingstijden bereikbaar via telefoon en mail (zie vvvtilburg.nl).

Museum bezoeken? Bestel tickets vooraf online!
Vanaf nu kun je via deze site je bezoek reserveren en tickets kopen. Het museum start met een voorzichtig maximum aantal bezoekers; op die manier kan anderhalve meter afstand gerealiseerd worden.

We hopen jullie weer allemaal (terug) te zien in het museum!