2024: Het "Jaar van de Wesp". Stap binnen in het 'Jaar van de Wesp' tijdens een unieke lezing gepresenteerd door niemand minder dan de vooraanstaande insectendeskundigen Theo Peeters en Wim Klein. Samen nemen ze je mee op een enerverende ontdekkingstocht door de diverse wereld van wespen die ons eigen land te bieden heeft. Maak kennis met de verschillende wespenfamilies die Nederland rijk is en laat je verbazen door hun unieke kenmerken en levenswijzen.

Aan de orde komen de herkenning van wespen en hun diversiteit in Nederland. Verschillende wespenfamilies komen langs en we bespreken de evolutie van de wespen. Tevens zoemen we in op de levenswijzen van enkele soorten of groepen. We zijn ervan overtuigd dat u na deze lezing een beter idee hebt van de boeiende wereld van wespen en met een gerust hart huiswaarts keert! Mocht u een probleemwesp hebben, dan mag je die gerust meenemen.

Lezing wespen

21 mei - 20:00 tot 22:30